ADFORMATIEGEVOEL

16 februari 2012

 

En dan krijg ik toch opeens zo’n Adformatiegevoel, kent u dat? Zo’n gevoel van hoor en wederhoor, zo’n desalniettemin-flow.

Als een reactie op een van je columns begint met Geachte heer Heffels, Beste Mat, dan weet je het al een beetje. Héb je een keer een reactie, is het er zó een. Daar ben je dan columnist voor geworden. Geen Powned-geïnspireerde uitwisseling van beledigingen en spel- en taalfouten, zoals dat tegenwoordig zo fijn kan op internet, maar een readvertorial, een reactie in de vorm van een advertorial.

Só Adfo!

En dan wordt zo’n reactie ook nog eens een soort van ingelijst door onze hoofdredacteur. Krijgt een eigen plek in plaats van dat hij gewoon bij mij onderaan bungelt. Pikt toch weer wat hits in, scheelt mij weer een bonus-gerelateerde ranking. En waarom? Omdat we toevallig directeur van Aldipress zijn? Ik ben dga van Mats BV, trekt ook niemand zich wat van aan. Sponsordingetje soms?

Karaktermoord op de columnist.

En dan te bedenken dat de andere (!) reactie op dezelfde column het Nederlands Media Netwerk helemaal niet gehaald heeft. Dat was een leuke mail van Lisette van het nieuwe ongerecenseerde LIS. Die kwam er in het kort op neer dat ik best wat meer moeite had mogen doen om LIS te bemachtigen. Dat ze toch nog op 1500 verkooppunten te koop zijn. Ze noemde er een paar. En ze zei ook nog dat het best sappelen was. En dat ik LIS niet zo had moeten neerzetten als ik deed, want dat was aanzienlijk te kort door de bocht. En dus logisch omdat ik het blad niet eens had gezien.

 

Ik citeer zo’n beetje:

….(verder) klinkt de constatering dat LIS het zoveelste Mindstyle magazine is voorbarig…(…). Happinez is spiritueel, LIS niet, Flow is mindfull, LIS is psychologisch en filosofisch….(…).. LIS is een mind- én lifestyle magazine.(…) Ook de constatering dat LIS op buikgevoel is gemaakt, klopt niet. 

Natuurlijk speelt dat een rol …(,…)..,maar er zijn weldegelijk analyses gemaakt van de lezers- en advertentiemarkt.

 

Van weeromstuit naar de beter gesorteerde supermarkt gereden om een LIS aan te schaffen. Want ik heb Lisette natuurlijk weliswaar onder vier ogen hartelijk teruggemaild dat ik haar oprecht veel succes wenste met LIS; omdat ik weet wat sappelen is, vertel mij wat: been there, seen that. En omdat ik dus weet dat alleen omzet helpt, naar Albert Heijn. Meteen boodschappen gedaan.

Geen LIS! En dan is die readvertorial al geplaatst.

 

Geen Albert Heijn, meneer Aldipress! Hoe zit dat? Daar zouden ze toch liggen? Zo’n hoofdredacteur stuurt me toch niet voor niets de halve stad door. Wat zegt u? Hoofdkantoor zegt ja, franchisenemer zegt nee? Kan ik dat iemand uitleggen?

 

Allemaal leuk en aardig, maar ondertussen heb ik nog steeds de LIS niet. En daarmee is deze titel op afstand de vaakst ongerecenseerde nieuwe uitgave van 2012

Hetgeen niet noodzakelijkerwijs ongunstig is. Je moet dat zien in het licht van het feit dat je ook afgezeken had kunnen worden als je wel was gerecenseerd.

Ondertussen voel ik me toch enigszins verantwoordelijk voor LIS. Misschien kunnen we met wat burgerrecherche in kaart krijgen waar het blad nou echt te koop is. Schaf er meteen een aan als u er een mocht signaleren. Niet naar mij opsturen, dat zou te makkelijk zijn. Ik moet er zelf een vinden.

 

 

Comments are closed.

 

februari 2012
M D W D V Z Z
« jan   mrt »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829